Oznamujeme,

že ve čtvrtek 21.10. bude uzavřen školní bufet.



Školní družina oznamuje

Během podzimních prázdnin (27. 10. - 29. 10.) bude provoz ŠD přerušen.








Nový formulář "Souhlas s uvolňováním žáka ze ŠD na kroužky pro rok 2021/2022" v sekci "Školní družina/formuláře".




Reportáž z projektového dne "Zvládnu to" na TV Polar sledujte zde!



Sledujte také novinky v sekci "Zveme Vás"!


Oznámení o přijetí žáků do školní družiny ZŠ Čeladná p.o.

V souladu s platnou legislativou oznamuji, že všichni žáci, kteří podali řádně vyplněnou přihlášku k zájmovému vzdělávání ve školní družině pro školní rok 2021/2022, BYLI PŘIJATI.



Informace k testování žáků

MŠMT informovalo dne 8. 9. 2021 školy, že od 13. 9. 2021 nebude ve školách platit povinnost screeningového testování. Pokud dojde v závislosti na vývoji epidemie ke změně, budete včas informováni.



Harmonogram obědů

Po dobu vládních opatření je omezen počet míst v jídelně a z tohoto důvodu bylo nutno vytvořit rozvrh odchodů na obědy pro všechny třídy na ZŠ Čeladná.
Rozvrh platí od 3.9. do odvolání, jednorázové změny jsou možné na základě akt. situace - školní akce, projektové dny apod.



Vážení rodiče,

dle doporučení MŠMT budeme na podzim trávit hodiny TV v co možná největší míře venku. Vybavte, prosím, své děti adekvátním oblečením, které je vhodné pro venkovní sportovní aktivity. Děkuji.



Vážení žáci, rodiče,

objevují se dotazy, jak bude škola postupovat, pokud se žák (resp. jeho zákonný zástupce) odmítne podrobit jak testování, tak i nošení prostředku ochrany dýchacích cest. Škola musí postupovat podle „Vyjádření…“ zaslaného školám Odborem legislativy MŠMT dne 26. 8. 2021. Celý dokument je ZDE.



Rozvrhy pro školní rok 2021/22

Vážení rodiče, milí žáci, pod tímto odkazem naleznete rozvrhy všech tříd pro nový školní rok. Na Bakalářích bude rozvrh plně k dispozici až od 1.září.



Přehled sešitů pro školní rok 2021/2022

Toto je informativní přehled počtů a typů sešitů, které žáci budou potřebovat ve výuce v novém školním roce. Žáci, kteří si je objednali, si je ve škole zakoupí během prvních dnů vyučování, dle informací třídních učitelů.







Přihlášku najdete v sekci "Školní družina / Formuláře"


Informace k testování žáků

Přinášíme informace o testování žáků v úvodu školního roku 2021/22, které bude probíhat 1., 2., 6. a 9. září.



Informace na začátek školního roku 2021/2022

Přinášíme informace týkající se průběhu školního roku 2021/2022 a organizace jeho prvních dnů.



O prázdninách bezpečně

Vzhledem k blížícímu se období letních prázdnin zveřejňujeme článek s preventivními radami, které připomínají, jak nejlépe zajistit bezpečnost dětí během prázdnin.





Pozor na vši!

Vážení rodiče, s návratem dětí do školy hrozí opět problém zvaný „VŠI“. Prohlédněte, prosím, preventivně dětem vlasy, ať nemáme zkažený závěr školního roku a Vaše děti nadcházející prázdniny.
Další informace najdete zde.



Od 8. 6. při výuce nemusíme mít roušky!

Celé znění informace MŠMT zde.







Harmonogram obědů



Výsledky zápisu do první třídy

V měsíci dubnu proběhl on-line zápis do 1. třídy. Všem uchazečům škola vyhověla: 1. 9. 2021 nastoupí do první třídy 16 prvňáčků.





OD 10. 5. PROBÍHÁ TESTOVÁNÍ POUZE VE ŠKOLE
(UČEBNY, PŘÍP. VESTIBUL)



Čestné prohlášení o negativním testu generované rodičem

Webová aplikace Bakaláři rozšířila funkčnost o možnost tvorby četného prohlášení o negativním testu. Stačí se přihlásit do aplikace, na horní liště kliknout na tlačítko "Potvrzení COVID-19" a sestavu vytisknout. Pak už zbývá jen doplnit požadované údaje.
Toto prohlášení slouží pro účely doložení např. v holičství, sportu apod, ale škola není povinna potvrzení o negativním testu žákům vystavovat.
Žáci jsou ve škole nadále pravidelně testováni.


Informace pro strávníky

Žáci nově nastupující 10.5. do prezenční výuky jsou automaticky přihlášení ke škol. stravování.
Případné odhlášení oznamte na tel.: 558 684 114 nebo emailem na jidelna@zsceladna.cz.



Harmonogram obědů



Rotační výuka pro II. stupeň od 10. května

V týdnu 10. – 14. 5. budou ve škole žáci VI. B a VIII. třídy. Tito žáci se budou ve škole testovat 2x týdně. Pokud žák prodělal Covid-19 v posledních 90 dnech a tuto skutečnost doloží třídnímu učiteli potvrzením od lékaře nebo zprávou z laboratoře, pak se testovat nemusí. (Žáci VI.A, VII. a IX. třídy budou mít v tomto distanční výuku.)

Žáci VI.A, VII. a IX. třídy nastoupí v týdnu 17. – 21. 5. Pravidla pro testování jsou stejná, viz výše. (Žáci VI.B a VIII. třídy budou mít v tomto distanční výuku.)



Změna v testování!

Od 3. 5. 2021 se žáci I. stupně v týdnu prezenční výuky budou testovat pouze 1x týdně, vždy první den osobní přítomnosti žáka ve škole!



Letní prázniny ve školní družině



Zde je ke stažení přihláška.


POZOR ČTĚTE - důležitá informace k přijímacímu řízení na střední školy

Podmínkou pro umožnění účasti žáka na přijímacích zkouškách je negativní test a žádné příznaky onemocnění COVID-19. Základní škola má povinnost umožnit svým žákům otestovat se a vydá potvrzení, které bude dokladem o provedení testu. Test nesmí být starší než 7 dní.
Podrobné informace najdete zde.



Třídní schůzky online - 20. dubna

V úterý 20. 4. v době od 16:00 - 17:30 proběhnou třídní schůzky online v aplikaci MS Teams. Přihlašujte se hesly svých dětí na schůzku zadanou v kalendáři příslušným TU.
Pokud chcete hovořit s jiným pedagogem, napište mu e-mail. Daný pedagog Vás bude (ve výše uvedeném čase) kontaktovat prostřednictvím Teamsů.



Harmonogram obědů

hgmo_12_4.jpg



Informace pro zaměstnance kritické infastruktury

Po dobu protocovidových opatření bude ve škole pracovat další oddělení ŠD nazvané ZÁCHRANÁŘI (pro děti zaměstnanců vybraných profesí tzv. IZS, z ročníků 1. – 5.).
Oddělení ŠD ZÁCHRANÁŘI bude v provozu od 6:30 do 16:00 v době distanční výuky daného ročníku.
Žákům bude umožněno připojení se k distanční výuce, musí mít s sebou HESLO do aplikace Teams.

Pokud vaše dítě nastoupí do ŠD ZÁCHRANÁŘI, nezapomeňte mu přihlásit oběd ve školní jídelně u vedoucí ŠJ do pátku 9. 4. 2021,
telefonicky 558 684 114 nejpozději do 12:00 nebo e-mailem na jidelna@zsceladna.cz .

Bližší informace o provozu jsou na karanténních stránkách ŠD.



Informace pro strávníky

Žáci 1., 4. a 5. ročníku, nastupující 12.4. do školy jsou automaticky přihlášení ke škol. stravování.
Případné odhlášení oznamte na tel.: 558 684 114 nebo emailem na jidelna@zsceladna.cz.



Budeme se testovat

Žáky, kteří nastoupí v pondělí 12. dubna do školy, čeká testování. Zde jsou návody pro žáky i rodiče a názorné video k testovací sadě SINGCLEAN, kterou budeme používat.
singclean.jpg

A zde uvádíme podrobnou organizaci testování, čtěte prosím pozorně! pozor.png


"Rotační" výuka pro I. stupeň od 12. dubna

Žáci 1., 4. a 5. ročníku nastoupí k prezenční výuce v týdnu od 12. – 16. dubna, žáci 2. a 3. ročníku v týdnu od 19. – 23. dubna 2021. Střídají se po týdnu. Ostatní pokračují v distanční výuce.
Podrobnosti zde.






Provoz školy zůstává nadále ve stejném režimu

Podrobnosti zde.



Online zápis dětí do 1. tříd základní školy

Dle metodického doporučení MŠMT pro organizaci zápisů k povinné školní docházce pro rok 2021/2022 bude zápis probíhat od 1. do 30. dubna 2021, a to bez osobní přítomnosti dětí ve škole. V souvislosti s protiepidemickými opatřeními proběhne pouze formální část zápisu a bude upřednostněno podání přihlášky bez osobní přítomnosti zákonného zástupce dítěte ve škole.
Připravili jsme online elektronický systém, který vyvoláte ikonou pod tímto textem.
-->

Zobrazí se formulář, kde vyplníte potřebné osobní údaje včetně kontaktních informací. Tento formulář se poté tlačítkem "odeslat" automaticky odešle do systému naší školy.
Po vyplnění formuláře dokončíte formální část, a to podepsání zákonným zástupce dítěte. Na Vámi uvedený email obdržíte potvrzení o registraci (s přiděleným registračním číslem), spolu s odkazem na stažení vyplněné přihlášky ve formátu "pdf". Tu je třeba doplnit, vytisknout, podepsat a do naší školy doručit či odeslat poštou. Podepsat ji lze i elektronicky a zaslat e-mailem nebo datovou schránkou.
Bližší informace ke způsobu podání najdete zde.


21. březen je Světovým dnem Downova syndromu

Připojujeme se k akci Ponožkový den a proto si v neděli oblékneme na každou nožku jinou ponožku. Půjdete do toho s námi?

Pokud ano, tak nezapomeňte svoje nožky v různobarevných ponožkách vyfotit! Fotky pošlete k nám do školy a my z nich vytvoříme prima výstavu.

Fotky můžete zasílat třídní učitelce/učiteli nebo přímo na e-mail markova@zsceladna.cz.




Provoz školy zůstává ve stejném režimu



Odběr obědů ve školní jídelně

Ve dnech 8. až 19. března mají strávníci včetně žáků na distanční výuce možnost odebírat obědy do jídlonosičů.
K odběru je potřeba se přihlásit ve školní jídelně, emailem na jidelna@zsceladna.cz, a to nejpozději do pátku 5. března do 10-ti hodin.



Škola je uzavřena

Vážení rodiče,

dle Usnesení vlády ČR ze dne 26. února 2021 č. 200 o přijetí krizového opatření vláda omezuje s účinností ode dne 27. února 2021 od 00:00 hod. do dne 21. března 2021 do 23:59 hod. provoz základních škol podle školského zákona a to tak, že se zakazuje osobní přítomnost žáků na základním vzdělávání v základní škole, s výjimkou individuálních konzultací (pouze jeden žák, jeden pedagogický pracovník a případně zákonný zástupce).
8. 3. – 21. 3. 2021 budou mít všichni naši žáci distanční výuku (s možností individuálních konzultací), podle stejných pravidel jako dříve, pokud potřebujete další informace, obraťte se na třídního učitele.

Mgr. Jana Satinská, ředitelka školy



Jarní prázdniny - od 1. do 7. března

Školní družina je v době jarních prázdnin z důvodu nedostatečného zájmu mimo provoz.



Vážení rodiče

Ministerstvo zdravotnictví vydalo mimořádné opatření účinné od 25. 2. 2021. Podle tohoto opatření končíme s látkovými rouškami. Děti musí mít ve škole povinně zakryta ústa pouze zdravotnickou rouškou nebo obdobným prostředkem naplňujícím všechny technické podmínky a požadavky (pro výrobek) normy ČSN EN 1483+AC.

Mgr. Jana Satinská, ředitelka školy





Jarní prázdniny ve školní družině

Zde je ke stažení přihláška.



Provoz školy zůstává ve stejném režimu



OMBUDSMAN DĚTEM

Informace o působnosti veřejného ochránce práv určený dětem a mladým dospělým.
Nahlédněte na informační leták.   Video je dostupné na youtube kanálu ombudsmana .


Příprava na přijímací zkoušky

Žáci 9., 7. a 5. ročníků základních škol mají možnost využít jako jednu z forem přípravy na přijímací zkoušky do maturitních oborů středních škol (pro čtyřleté, šestileté i osmileté studium) také elektronickou verzi testů k tzv. jednotným přijímacím zkouškám. Testy, které Česká školní inspekce převedla do elektronické podoby, připravilo Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání (CERMAT) a použity byly při přijímacích zkouškách v minulých letech. Elektronická verze těchto testů je k dispozici v mobilní testovací aplikaci InspIS SETmobile, která je zdarma ke stažení do chytrých telefonů a tabletů - viz zde.
Bližší informace jsou zde.


V provozu školy se od 1. února nic nemění

Vzhledem k nepříznivé epidemické situaci nedochází ke změnám v protiepidemickém systému ČR (PES) a provoz škol a školských zařízení v období od 1. února 2021 do 14. února 2021 tedy i nadále probíhá ve stejném režimu jako dosud.
Do tříd budou nadále chodit žáci prvních a druhých tříd, žáci ostatních ročníků pokračují v distančním vzdělávání.



Vysvědčení "elektronicky"

V souladu s opatřením MŠMT škola 28. ledna 2021 sdělí hodnocení za 1. pololetí školního roku 2020/2021 žákům distanční výuky elektronickou formou. Návod na zobrazení toho hodnocení v aplikaci Bakaláři naleznete zde. Písemné výpisy budou předány při nejbližší možné příležitosti, kdy bude povolena osobní přítomnost žáků na vzdělávání.
Zákonným zástupcům žáků 3. ročníku bude hodnocení zasláno elektronickou poštou.



V pátek 29. ledna školní družina mimo provoz

V době pololetních prázdnin (29. ledna) bude školní družina mimo provoz.



Lyžařský kurz zrušen

Vzhledem k současné epidemické situaci se plánovaný lyžařský výchovně vzdělávací zájezd ruší.



Provoz školní jídelny od 18. ledna obnoven!

Od pondělí 18. ledna 2021 bude provoz školní jídelny v plném rozsahu obnoven.




Spot na YouTube         Spot ke stažení         Termíny online videohovorů





Úprava rozvrhu distanční výuky

Od pondělí 11. ledna budou plánované schůzky on-line výuky v MS Teams sjednoceny s původním pevným rozvrhem hodin prezenční výuky.
Nadále sledujte rozpis schůzek v Teams kalendáři.



Nástup do školy

Do školy od pondělí 4. ledna budou osobně docházet jen žáci prvních a druhých tříd.
Ostatní žáci se budou učit distančně (s využitím MS Teams, IS Bakaláři/Komens a elektronické pošty).
V případě absence pedagoga bude distanční výuka suplována - sledujte rozpis schůzek v Teams kalendáři.
Další podrobnosti včetně provozu školní družiny a stravování žáků najdete zde.





Vánoční prázdniny

jsou od pondělí 21. prosince do neděle 3. ledna. Nástup do školy je v pondělí 4. ledna 2021, nebude-li nařízeno jinak.
Při stávající "rotační" výuce na 2. stupni začínají třídy VI.B, VIII. a IX.
V souladu s platnou legislativou a vzhledem k mimořádné situaci je provoz ŠD během vánočních prázdnin přerušen.








Třídní schůzky on-line

On-line individuální konzultace zákonných zástupců s vyučujícími proběhnou v systému MS Teams v termínech:

15. prosince v čase od 15 do 17 hodin pro 1. až 5. ročník
17. prosince v době od 15 do 17 hodin pro 6. až 9. ročník

K přihlášení použijte přihlašovací údaje svých dětí a připojte se ke schůzce, kterou uvidíte v Kalendáři.
Po společné části budou třídní učitelé v případě zájmu pokračovat v individuálních konzultacích.
Pedagogům je možno v době tř. schůzek také volat přes MS Teams. Pokud se Vám nepodaří spojit, můžete přísl. pedagogovi napsat email nebo jej kontaktovat přes Komens v IS Bakaláři .



Vážení rodiče, milí žáci,

upozorňujeme, že vstup žákům do budovy je umožněn až od 7:45 hodin (s výjimkou žáků ranní družiny). Striktně trváme na dodržování tohoto režimu, který je zakotven ve školním řádu (část A, oddíl II., článek 2. písm. a)) a žáci i rodičovská veřejnost s ním byli seznámeni na začátku školního roku. Ve zcela výjimečných případech lze na základě odůvodněné žádosti zákonného zástupce udělit výjimku.





Provoz školy od 30. 11. 2020

V pondělí 30. 11. 2020 nastoupí do školy i žáci 3., 4., 5. a 9. ročníku. Žáci 6., 7. a 8. ročníku budou mít tzv. rotační prezenční výuku. Podrobnosti čtěte zde.

Z důvodu mimořádných opatření došlo k malým úpravám rozvrhu, v TV se spojují se chlapci a dívky a tímto se výuka o 1 vyučovací hodinu zkrátí, třídy se nemísí a učí se samostatně. Místo tělesných aktivit, vaření a školních dílen proběhne náhradní program. Celkový počet vyučovaných hodin zůstává zachován. Upravený rozvrh je zde.
"Rotující" třídy pokračují v distanční výuce, online schůzky budou nadále plánovány v kalendáři TEAMS.

Provoz školní jídelny od 30. 11. 2020

Všichni žáci strávníci, kteří nastupují do školy 30. 11 2020, jsou automaticky přihlášeni ke stravování.

Kapacita školní jídelny je nyní omezena na 36 míst pro žáky. Žáci se střídají v jídelně po třídách, ta je průběžně dezinfikována.
Rozpis odchodů na oběd je zde.
Cizí strávníci a žáci distanční výuky si obědy vyzvedávají u zadního vchodu do školní kuchyně.

Odhlášky a přihlášky ke stravování lze provést telefonicky na čísle 558 684 114 nebo emailem jídelna@zsceladna.cz vždy den předem.






Nošení roušek ve školách

Vážení rodiče,

množí se Vaše dotazy, zda může Vaše dítě nosit ve škole místo roušky/respirátoru/ústenky ochranný štít. Bohužel, nemůže. Pro jistotu jsem se informovala na ministerstvu zdravotnictví, zda nepočítá nařízení nošení roušky/respirátoru/ústenky s výjimkami ze zdravotních důvodů. Odpověděli mi, že ne. Rovněž chvilková úleva odkrytím nosu není dovolena. Ochranný štít si může nasadit pouze učitel, a to jen tehdy, když je dostatečně vzdálen od žáků a potřebuje, aby mu žáci viděli na ústa.
Pracovat hodiny se zakrytými ústy a nosem je nesmírně náročné, ale musíme to všichni vydržet. Není jiné cesty jak se před koronavirem chránit. Chráníme sebe a své blízké. To je důvod, který nám dává sílu to zvládnout.

Mgr. Jana Satinská, ředitelka školy



Ve středu 18. listopadu nastupují na prezenční výuku žáci 1. a 2. ročníku

Prezenční výuka pro žáky 1. a druhých tříd bude probíhat v kmenových třídách, dle platného rozvrhu s vyjímkou zpěvu a fyzických aktivit v tělesné výchově. Žáci jsou automaticky přihlášení ke stravování, kdo nemá zájem o obědy, musí se odhlásit. Žáci jsou povinni nosit po celou dobu pobytu ve škole roušky (s vyjímkou jídla). Doporučujeme rodičům vybavit své děti alespoň 2 ks roušek.
Pro ostatní žáky pokračuje povinné vzdělávání distančním způsobem.



Důležité informace k distanční výuce

Vážení rodiče, vzhledem k tomu, že nedošlo k původně slíbenému otevření škol začátkem listopadu, a distanční výuka bude pokračovat, je nutno upřesnit některé informace. Čtěte zde.



Školní obědy

Žáci mají během distanční výuky nárok na odběr školních obědů.

Výdej obědů bude probíhat do jídlonosičů . Žáci by měli mít jídlonosiče dva.
Obědy budou vydávány u zadního vchodu do školní kuchyně v době 10:30 - 11:00 hodin.
Pokud budou mít jídlonosič pouze jeden, přijdou si pro oběd v době 12:00 - 12:30 hodin, rovněž k zadnímu vchodu kuchyně.

K odběru obědů je třeba se předem přihlásit na tel. čísle 558 684 114 nebo emailem jidelna@zsceladna.cz.






Od pondělí 2. listopadu je škola nadále pro žáky uzavřená

Pokračuje distanční výuka. Upozorňujeme rodiče, že účast na distanční výuce je povinná a absenci jsou povinni omlouvat u třídního učitele.
Součástí distanční výuky není pouze online synchronní vyučování (MS Teams) ale rovněž samostatná příprava a plnění úkolů podle zadání zasílaných prostřednictvím školního informačního systému (Bakaláři / Komens)!
Po zveřejnění scénáře návratu žáků do škol Vás budeme informovat.



Distanční výuka

Distanční výuka je výuka, která neprobíhá v učebnách a nevyžaduje se osobní účast učitelů a žáků ve škole. V současnosti probíhá z důvodu vyhlášení krizových opatření a žáci jsou povinni dle novely zákona č. 561/204 Sb. se tímto způsobem vzdělávat.
Distanční výuka může probíhat formou on-line či off-line, obvykle s využitím výpočetní techniky a internetu, synchronně (interaktivně) či nesynchronně (žáci zpracovávají zadané úkoly vlastním tempem).

Vzhledem k povinnosti zúčastňovat se distanční výuky má zákonný zástupce povinnost neúčast žáka řádně omlouvat u příslušného třídního učitele, po dobu distanční výuky elektronickou formou (Bakaláři/Komens nebo elektronickou poštou).

Narušování výuky (zejm. při interaktivní formě nevhodnými či vulgárními výroky a chatovými příspěvky) je hodnoceno jako porušování školního řádu a kázeňsky postihováno (provoz lze průběžně monitorovat!).

Přehled on-line schůzek je každému žákovi přístupný v kalendáři MS Teams a žák je povinen jej průběžně sledovat.

Škola nemá povinnost distančně vzdělávat, pokud MŠMT vyhlásí změnu v organizaci školního roku (mimořádné volno), avšak MŠMT v "Metodickém doporučení pro vzdělávání distančním způsobem" doporučuje poskytovat ve škole nepřítomným žákům studijní podporu na dálku, např. formou zasílání materiálů, úkolů či výukových plánů na dané období. Žáci se zapojují na bázi dobrovolnosti a s ohledem na své individuální podmínky.
V tomto duchu zařazuje škola po dobu prvních dvou dnů prodloužených podzimních prázdnin tuto studijí podporu formou mimořádné distanční výuky.



Milí žáci, tyto prázdniny budou úplně jiné

Ano, podzimní prázniny jsou úplně jiné, protože je tu zlá nemoc. Musíme ji porazit, ať je svět zase normální.

Tady je návod, jak pomoct své rodině ale i lékařům a setřičkám v nemocnicích. Těm nejmladším s tím jistě pomůžou rodiče nebo starší sourozenci:

Návod pro 1. až 5. třídu, a tady pro ty starší..

V pondělí a úterý ještě pokračuje distanční výuka ve formě a rozsahu, který určí vyučující. Sledujte nadále informační zdroje.



Interaktivita v distanční výuce - Microsoft Teams

Pro podporu distanční výuky budeme využívat profesionální aplikaci MS Teams, která je výhodná pro svou stabilitu, bezpečnost a širokou podporu. K offline komunikaci slouží nadále náš školní IS Bakaláři/Komens. Učitelé rovněž sledují své pracovní emaily (...@zsceladna.cz).
Interaktivní schůzky jsou plánovány vyučujícími a časově koordinovány, aby nedošlo ve třídě ke kolizi, žáci jsou komunikačními prostředky upozorněni na "setkání" s předstihem, plán je vidět i v kalendáři v MS Teams. Používání interaktivních technologií klade nároky jak na technické vybavení, tak především na kvalitu internetového připojení a rovněž na patřičnou počítačovou gramotnost uživatelů.
Žáci obdrží přihlašovací údaje od svých třídních učitelů, popř. vyučujících prostřednictvím IS Bakaláři/Komens nebo elektronické pošty. Případné problémy s přihlášením nebo ztrátu hesla řešte se správcem IS elektronickou poštou (kapsa@zsceladna.cz).
Přihlásit se do aplikace je možné přes webový odkaz "office.com" nebo z našich stránek (vpravo dole). Stručný postup je uveden pod tímto odkazem.



Celá škola přechází na distanční výuku

Ode dne 14. října do 1. listopadu 2020 se zakazuje osobní přítomnost žáků na základním vzdělávání v základní škole.
Všichni žáci přechází na distanční výuku, ke komunikaci a zasílání podkladů pro distanční výuku žákům od 4. ročníku výše bude používán školní informační systém Bakaláři/Komens.
Problémy s přihlášením nebo ztrátu hesla řešte se správcem IS elektronickou poštou (kapsa@zsceladna.cz).
Komunikaci s mladšími žáky a jejich rodiči si řídí příslušní třídní učitelé.

Nežádejte školu o potvrzení kvůli ošetřovnému, to bude nahrazeno čestným prohlášením pojištěnce, že musí o dítě pečovat z důvodu uzavření školy na základě mimořádného opatření. Viz portál www.mpsv.cz/osetrovne.



Distanční výuka nadále přes Komens

Vzhledem k vývoji situace a vydaným krizovým opatřením bude ke komunikaci se žáky a zasílání podkladů pro distanční výuku používán školní informační systém Bakaláři/Komens.
Na dalších prostředcích se pracuje.



Pozastavují se "kroužky" pro žáky II. stupně

Na základě vydaných opatření se ruší do 31. října pro žáky II. stupně veškerá zájmová činnost. Žáci po výuce odcházejí domů.



Důležité oznámení k organizaci výuky v období od 12. 10. 2020 do 30. 10. 2020!


Výuka na II. stupni bude probíhat střídavě - podrobné informace čtěte zde!

Zde naleznete informace o aplikaci eRouška







Mimořádné opatření - od 18. září ve škole nosíme roušky!

Výjimku mají žáci a pedagogové 1. stupně mimo společné prostory.
Celé znění "Mimořádného opatření" MZ naleznete zde.

Zde naleznete "Informace pro školy a školská zařízení o mimořádném opatření".








Informace k postupu škol u akutních respiračních onemocnění žáků

Management respiračních onemocnění v ambulancích všeobecných praktických lékařů v době pandemie onemocnění COVID-19

Doporučený postup u akutních onemocnění v průběhu pandemie COVID-19 pro školy a zákonné zástupce dítěte



Školní družina informuje


Jak vyzvedávat děti ze školní družiny



Zahájení školního roku 2020/2021

Program slavnostního zahájení školního roku 2020/21 a organizaci prvních školních dnů naleznete zde.

Vyučování a provoz budou uzpůsobeny dle "Manuálu k provozu škol a školských zařízení ve školním roce 2020/2021" - viz. zde.





Zápis žáků do školní družiny



Zde je ke stažení přihláška do školní družiny (oboustranná).





Organizace školního roku 2020/2021

Organizaci nového školního roku naleznete v sekci "Všeobecné informace".



Sportovně charitativní projekt CooLOBĚŽKA UP Pustevny se uskuteční v neděli 20.9.2020

Odkazy k projektu: FB profil: https://www.facebook.com/coolobezkacup
FB událost: https://www.facebook.com/events/3679986592018993
Web: http://www.coolobezka.cz/pustevny
>




Informace k vydávání vysvědčení

Vysvědčení bude vydáváno v úterý 30. června všem žákům. Ti žáci, kteří nedocházeli do školy na nepovinnou výuku/konzultace, přinesou ráno vyplněné a zákonným zástupcem podepsané „Čestné prohlášení“, jinak nebudou vpuštěni do budovy.
Žáci II. stupně obdrží vysvědčení v 1. vyučovací hodině a neprodleně opustí školu.
Žáci I. stupně rovněž obdrží vysvědčení v 1. vyučovací hodině a ti, kteří nedocházejí na výuku do pracovních skupin, rovněž odcházejí domů. Ostatní se zúčastní programu se svými třídními učiteli až do oběda. Školní družina má normální provoz.




Letní provoz ŠD formou příměstských táborů

Prosím zákonné zástupce žáků, kteří jsou přihlášení na příměstské tábory, by provedli úhradu poplatku 900,- Kč/turnus/ 1 osoba - na účet školy č. 18 14 18 130 / 0300. Do poznámky pro příjemce uveďte jméno + příjemní dítěte; tábor; (označení tábora na který jste dítě přihlásili) A (Filmový festival) B ( Pod pirátskou vlajkou) C (Se zvířátky do pohádky).
Prosíme o úhradu poplatku nejpozději 30.6.2020.
Příjem přihlášek je již uzavřen.




Pro žáky II. stupně

Dne 8. 6.  nastoupí do školy žáci II. stupně. Na základě registrovaných počtů jsou sestaveny 4. skupiny, pro každý ročník jedna.
Rozvrhy jednotlivých skupin jsou zde...





Přihlášky do 12. června, čtěte více ...

Přihláška ke stažení...



Oznámení pro stravníky

Od 1. 6. 2020 z důvodu zdražování cen potravin dochází ke zvýšení ceny oběda pro cizí stravníky na 80 Kč.


Vážení rodiče,

od 8. června mohou nastoupit do školy žáci II. stupně. Docházka je nepovinná, a může se jí zúčastnit jen ten žák, který hned 8. 6. 2020 donese ráno Vámi vyplněné a podepsané „Čestné prohlášení“.
Organizace pobytu žáků se řídí kapacitními možnostmi školy.
Podrobnosti čtěte zde...





Hodnocení žáků za druhé pololetí

Při hodnocení žáků za druhé pololetí školního roku 2019/2020 budeme postupovat podle vyhlášky MŠMT 211/2020 Sb. a příslušné metodiky k této vyhlášce. Podrobné informace najdete na příslušných stránkách MŠMT.
Způsob předávání vysvědčení zatím nebyl stanoven, budeme Vás včas informovat.



Pro žáky I. stupně

Dne 25. 5. 2020 nastoupili do školy žáci I. stupně. Skutečný počet se oproti registraci lehce snížil, takže došlo ke snížení počtu skupin z 8 na 7. (skupina č. 7 se ruší).
Rozvrhy jednotlivých skupin jsou zde... Organizaci výdeje obědů naleznete zde...





Informace k jednotným přijímacím zkouškám 2019/2020

Zveřejňujeme informace k termínům konání přijímacích zkoušek na střední školy dle harmonogramu MŠMT a další informace včetně pokynů a pravidel.



Pro žáky I. stupně

Vážení rodiče,

od 25. 5. 2020 mohou za určitých opatření chodit do školy žáci I. stupně. Žáci budou rozděleni do osmi skupin do 15 žáků.
Pro skupiny žáků z 1. a 2. ročníku máme zajištěnu péči o žáky v souladu s doporučením (dopoledne jeden pedagog, odpoledne jedna vychovatelka).
U žáků 3. – 5. ročníku se dopoledne vystřídají učitelé jen minimálně, a to podle odbornosti, abychom se mohli odpovědně věnovat hlavním předmětům. Vypracovali jsme i péči o jednotlivé skupiny denně do 16 hodin, ale tady už došlo ke střídání jednotlivých pedagogů v návaznosti na jejich povinnosti v oblasti distanční výuky.
Rozvrhy jednotlivých skupin jsou zde... Organizaci výdeje obědů naleznete zde...



Výsledky zápisu do 1. třídy

Seznam dětí přijatých k základnímu vzdělávání do prvního ročníku na naší škole od školního roku 2020/2021 najdete zde...



Školní družina upozorňuje

Vážení rodiče,

Z důvodů mimořádných opatření v období od 25. 5. 2020 do 30. 6. 2020 není zákonným zástupcům umožněn vstup do školní budovy.
Zákonní zástupci žáků z I.A, z I. B a z II. třídy si své děti mohou vyzvednout za asistence "pana recepčního".
Žáci III. - V. třídy budou odcházet ze školy samostatně dle písemných pokynů zákonného zástupce nejpozději v 16:00.
Ranní družina nebude v provozu a do školy mohou žáci přicházet nejdřív v 7:30.
Obědy pro žáky si rodiče přihlásí u vedoucí školní jídelny.
Zde je ke stažení "formulář" pro zákonné zástupce, který vyplněný a podepsaný odevzdají 25. 5. (v den nástupu do školy) společně s čestným prohlášením.



Vyzvednutí věcí, odevzdávání učebnic

Vážení rodiče,

pokud Vaše dítě nenastoupí do školy 25. 5. 2020, vyzvedněte si, prosím, jeho věci (úbor, pomůcky do VV apod.) ve dnech
21. 5. 2020 v době od 16:00 do 17:00 hodin
nebo
22. 5. 2020 v době od 8:00 do 10:00 hodin v prostorách šaten.
Máte-li doma knihu ze školní knihovny, prosíme o její navrácení.
Učebnice žákům 1. až 8. ročníku zůstávají, výměna proběhne příští školní rok v září.
Žáci 9. ročníku odevzdají učebnice dne 15. 6., čas a způsob bude upřesněn.

Děkujeme za pochopení.



Vážení rodiče,


od 25. května mohou nastoupit do školy žáci I. stupně. Docházka je nepovinná, a může se jí zúčastnit jen ten žák, který hned 25. 5. 2020 donese ráno Vámi vyplněné a podepsané „Čestné prohlášení“.

Více informací zde.


Informace k distanční výuce

v období od 5. května budou žáci kontaktováni (Bakaláři/Komens, vyukaceladna@seznam.cz) svými vyučujícími a vyzváni k navázání kontaktu přes SKYPE. Interaktivní část výuky bude vedena formou skupinových nebo individuálních konzultací v časech podle instrukcí příslušného vyučujícího, popř. individuální dohody.



Vážení rodiče,


od 11. května mohou nastoupit do školy žáci 9. ročníku za účelem přípravy na jednotnou přijímací zkoušku na střední školy. Docházka je nepovinná, ale může se jí zúčastnit jen ten žák, který hned 11. 5. 2020 donese ráno Vámi vyplněné a podepsané „Čestné prohlášení“. (Předvyplněný formulář naleznou rodiče žáků IX. třídy v IS Bakaláři/Komens).

Více informací zde.


Změna v zasílání úkolů - úprava

Po zvážení všech okolností jsme se rozhodli zasílání úkolů pro 5. až 9. ročník na emailovou adresu "vyukaceladna@seznam.cz" nerušit, ovšem z důvodu rizika manipulování s obsahem schránky žáky budou všechny úkoly duplicitně nadále na "Bakaláři/Komens". Směrodatný bude obsah umístěný v IS Bakaláři/Komens.

Výuka přes SKYPE

V květnu (datum upřesníme) bude spuštěna výuka přes SKYPE.


Návrh na uvolnění škol a ŠZ

Milé děti, vážení rodičové,

srdečně Vás ze školy všechny zdravíme. Všem je nám po žácích smutno a distanční výuka se nám pranic nelíbí. Moc se těšíme, až nouzový stav pomine a sejdeme se zase ve škole. Většina žáků a rodičů je se svými učiteli v kontaktu, odesílají jim splněné úkoly – udržují se v kondici. Chválíme!
Znovu připomínáme, že „jsme na příjmu“. Pokud něco potřebujete, pište nám. Návrh na uvolňování opatření ve školství je návrhem, v návaznosti na situaci se může změnit. Situaci bedlivě sledujeme.
Držte se, společně to zvládneme!

S pozdravem J. Satinská


Ošetřovné

Vážení rodiče, o ošetřovné žádejte na emailové adrese "skola.celadna@volny.cz". Uveďte jméno a příjmení dítěte a informaci, zda si formulář vyzvednete ve škole osobně nebo ho chcete poslat zpět na svoji mailovou adresu.


Vážení rodiče a žáci. Kontaktujte, prosím, své vyučující na jejich školních emailových adresách nebo přes "Bakaláři/Komens". Potřebují zpětnou vazbu, aby věděli, jak učivo zvládáte a jak se Vám v práci daří.




Výukové materiály a úkoly, umístěné na webovém systému „Bakaláři“ v oddílu „Komens › Přijaté zprávy“, budou duplicitně zasílány i na mailovou adresu "vyukaceladna@seznam.cz".
***
Podrobnější informace k domácímu učení pro žáky ZŠ Čeladná čtěte zde!
***


Nakladatelství NOVÁ ŠKOLA, s.r.o., spustilo dne 16. 3. 2020 online výuku pro žáky 1. ročníku přes YouTube s pedagogem Mgr. Milošem Novotným.
Živá vysílání můžete sledovat on-line každý den od 9:00 na YouTube kanálu Online výuka. Není nutné přenos sledovat živě, videa budou k dispozici k opakovanému přehrávání.
Dnes 16. 3. 2020 bylo zveřejněno první video, ve kterém se žáci seznámují s písmenem B.

Vážení rodiče, v pondělí 16. 3. 2020 byly odeslány všem žákům úkoly k domácímu učení na týden 16. - 20. 3. 2020.
Pokud se náhodou stalo, že Vašemu dítěti v 1. - 4. ročníku úkoly nedošly na mail rodičů, napište třídní učitelce nebo na skola.celadna@volny.cz. Napravíme.


Po dobu přerušení prezenční výuky budou úkoly a instrukce k domácí přípravě žákům 5. až 9. ročníku zasílány prostřednictvím webového informačního systému BAKALÁŘI. Sledujte jej proto pravidelně, zprávy a úkoly najdete pod volbou "Komens, Přijaté zprávy". Se zákonnými zástupci mladších žáků bude komunikováno prostřednictvím elektronické pošty.




Vážení rodiče,

dle dokumentu vydaného ministerstvem zdravotnictví „Mimořádné opatření“, č.j.: MZDR 10676/2020-1/MIN/KAN se přerušuje výuka.
Škola (včetně školní družiny a školní jídelny) bude od středy 11. 3. 2020 až do odvolání uzavřena.

Další informace sledujte na školních webových stránkách zsceladna.cz , na školním FB, od pondělí 16. 3. 2020 také v IS Bakaláři.

Dne 10. 3. 2020    Mgr. Jana Satinská, ředitelka školy


Výsledky VII. ročníku soutěže O pohár čeladenské ovečky včetně informace o vernisáži najdete zde.






Informace k opatřením v souvislosti s rizikem infekce COVID-19.





Během jarních prázdnin, t.j. od 24. do 28. února 2020, bude provoz školní družiny z důvodu nízkého zájmu přerušen.







ZE STEJNÉHO DŮVODU SE KARNEVAL PŘESOUVÁ NA POZDĚJŠÍ TERMÍN. BUDE UPŘESNĚNO.







Informace pro uživatele IS BAKALÁŘI
Propojení účtů – více dětí na škole
V případě, že máte více dětí na naší škole, můžete si více účtů propojit v jeden. Po přihlášení se budete moci jednoduše mezi sourozenci přepínat:

  1. přihlaste se do webové aplikace do jednoho účtu
  2. po přihlášení si vyberte nabídku „Nástroje“ a dále „Propojení účtů“
  3. Zadejte přihlašovací údaje k dalšímu účtu a stiskněte tlačítko „Propojit“, účty se Vám propojí
Po propojení účtů je možné se jednoduše přepínat mezi účty pomocí ikonky vpravo nahoře




POZVÁNKA











Více zde.


Šachový kroužek začne 25. 11. v 11:40 v učebně IV. třídy.


Zde najdete Sborník básní ze 4. ročníku literární soutěže Kalusův kalamář.



Ve středu 6. listopadu v ZŠ Čeladná probíhá provoz v normálním režimu.



Zájmový kroužek "Věda nás baví" nebude v tomto školním roce pokračovat pro malý zájem.
Kroužek ručního šití se odkládá (ze zdrav. důvodů).




Drobná úprava v rozvrhu hodin je platná do konce školního roku.




Rozšířili jsme zkušebně webovou aplikaci o přístup k hodnocení žáků V. třídy (tzv. elektronickou žákovskou knížku).
Lze také oboustranně předávat mezi školu a zákonnými zástupci i jiná sdělení. Vstup do aplikace je možný na základě přihlašovacích údajů, které budou v nejbližších dnech distribuovány, přes odkaz na stránkách školy (zsceladna.cz, klasifikace Bakaláři), nebo přímo přes webovou adresu "https://zsceladna.bakalari.cz/bakaweb".
Jelikož nezačínáme od začátku školního roku, nejsou zde doplněny všechny průběžné známky. Systém ale budeme již nyní používat zejména pro sdělování důležitých informací.





Provoz školní družiny bude po dobu podzimních prázdnin (29. - 30. října) zajištěn v případě, že se přihlásí minimálně 10 žáků (žákům bylo zapsáno do deníčku, přihlášky jsou k dispozici u vychovatelek).













Seznam žáků přijatých do ŠD najdete zde.






Přihláška do ŠD ke stažení ve formátu "doc" a "pdf" .



Nabídka tanečních aktivit pro děti


Od 1. 9. 2019 dochází ke zvýšení stravného!
viz. "Provozní řád školní jídelny"



Z důvodů rekonstrukce je vstup pro placení stravného bočním vchodem ŠJ.




Informace pro rodiče budoucích prvňáčků najdete zde




I v příštím školním roce budeme zajišťovat pro potřebné obědy zdarma. Bližší informace zde.




Informace k webové aplikaci "Bakaláři"

Vážení uživatelé,
zavedením nového zabezpečovacího certifikátu se odstranilo chybové hlášení prohlížečů Google Chrome a Mozilla Firefox a lze je nyní bez problému používat.
Pro přístup z mobilu či tabletu s OS Android je nadále k dispozici aplikace "Bakaláři", která je ke stažení na Google Play.
Na "Bakaláře" se dostanete přes odkaz ze stránek školy "zsceladna.cz" (vpravo dole) nebo přímo vložením odkazu "zsceladna.bakalari.cz/bakaweb" do adresního řádku prohlížeče.
U přihlašovacího jména a hesla dbejte na rozlišení malých a velkých písmen.
Děkujeme za přízeň.


Oznámení o přijetí žáků do 1. třídy je zde.


Oznamujeme, že od 1. května platí přísnější pravidla pro vstup cizích osob do budovy školy. Přesné znění je vyvěšeno u vstupu do školy a je ke stažení také zde na tomto odkazu.


Výsledky VI. ročníku soutěže O pohár čeladenské ovečky najdete zde.




Ve školních prostorách byl nainstalován automat na výdej zdravých svačinek.
Automat vydává pouze na základě karet, které si zájemci (žáci) mohou vyzvednout na sekretariátu. Nabíjení kreditu a omezení vydávaného sortimentu se provádí prostřednictvím webových stránek www.happysnack.cz


Projekt "Odpaďáček" informuje!


Naše škola se zařadila do rodiny škol honosících se prestižním titulem
Světová škola.

Více o projektu najdete zde:




Dále - viz. Archiv článků